Dlaczego warto zostać twarzą swojej marki?

Zastanawiasz się, czy warto zostać twarzą swojej marki kosmetycznej? Odpowiedź brzmi: tak! Podpowiemy Ci, jak to zrobić!

Kiedy założyciel firmy staje się jej twarzą, to zyskuje ona zupełnie nowy, ludzki wymiar. Marka staje się bardziej wiarygodna, gdy stoi za nią człowiek, w tym przypadku właściciel. Przecież często on sam używa/nosi swoje produkty. Pokazuje to, że wierzy w ich działanie i korzyści ze stosowania u innych osób. Ambasadora należy dobierać do wartości, jakimi kieruje się firma, a nikt nie będzie promował ich lepiej od założyciela marki, czyli osoby, której najbardziej zależy na sukcesie w branży. Jest to zazwyczaj bezpieczny wybór brand hero, ponieważ w porównaniu do celebrytów i influencerów założyciel jest odporny na kryzysy wizerunkowe. Istotą takiej decyzji jest zgodność oceny danej osoby w oczach odbiorców z tym, jak chce być kojarzona marka. 

 

Na jakim etapie stać się twarzą swojej marki?

Najlepiej już na starcie! Sprawdza się to szczególnie w przypadku małych, na początku jednoosobowych, firm. Doskonałym przykładem jest tu marka kosmetyków naturalnych Resibo, której założycielką i twarzą od początku jej powstania jest Ewelina Kwit-Betlej. To ona nadal przeprowadza tutoriale z rutynami pielęgnacyjnymi, prezentuje nowe produkty, prowadzi live’y, nagrywa reelsy i storiesy na Instagramie. Została również jedną z modelek w najnowszej kampanii kosmetyków przeciwsłonecznych. Ewelina jest dowodem na to, że właściciel może świetnie odnajdywać się w roli brand hero swojej marki. 

 

Budowanie marki osobistej

Drugi przykład bierzemy z naszego podwórka, a dokładniej od naszego klienta – SunewMed+. Od początku wiedzieliśmy, że Anna Wochna będzie doskonałą twarzą swojej marki. Sugerowaliśmy, aby live’y z ekspertami były przeprowadzane właśnie przez nią. Obecnie Ania prężnie rozwija swoją markę osobistą i jest częstym gościem na kanałach marki SunewMed+, np. poprzez udostępnianie jej reelsów. Jest również widoczna na stories, gdzie zawsze dzieli się z obserwatorami marki najważniejszymi informacjami. O tym, jak duży wpływ na postrzeganie marki ma jej osoba, świadczy przede wszystkim fakt, że klientki także na osobistym profilu Ani pytają w wiadomościach prywatnych o SunewMed+. 

 

Innym potwierdzeniem naszych słów niech będzie firma Dr Irena Eris, która ugruntowała swoją pozycję na rynku kosmetycznym dzięki promowaniu wizerunku ekspertki-założycielki firmy. 

Oczywiście branża kosmetyczna nie jest odosobniona w budowaniu wizerunku z wykorzystaniem założyciela-eksperta. Takie praktyki możemy zauważyć np. w branży biżuteryjnej, i tutaj doskonałym przykładem jest firma KOPI. Jeżeli chodzi o agencje marketingowe, to tutaj również często wykorzystywany jest wizerunek lidera i założyciela, który nadaje charakter marce. 

 

Nie jest łatwo zostać twarzą swojej marki, ale na pewno jest to bardzo opłacalne i zdecydowanie zwiększa aktywność odbiorców. Warto już od samego początku wykazać się dużym zaangażowaniem, bo – gwarantujemy – zaowocuje to w przyszłości! Jeżeli prowadzisz markę beauty i potrzebujesz wsparcia, to zapraszamy do kontaktu.