Zasada rządząca współczesnym światem jest prosta, i – nie ma co ukrywać – bezlitosna: nie ma cię w Internecie, to znaczy, że nie istniejesz. Podobnie jest z firmami. Gdy potrzebujesz oddać samochód do mechanika – wchodzisz do Google Maps i wyszukujesz warsztat najbliżej twojego domu, gdy chcesz kupić sukienkę lub garnitur na wesele – wpisujesz frazę w wyszukiwarce Google i pojawiają ci się mniej lub bardziej dopasowane wyniki, gdy chcesz zrobić prezent bliskiej osobie – szukasz inspiracji na różnych stronach internetowych lub dokonujesz zakupu pod wpływem znanego influencera z social mediów, a gdy szukasz wymarzonej torebki, jej reklama prześladuje cię także na innych stronach niezwiązanych z zakupami. Jaki jest z tego wniosek? Firmy, które są widoczne w Internecie, mają duże szanse na to, że zostaną zauważone przez potencjalnego klienta.
A teraz pokrótce opowiemy Ci o 5 najważniejszych sposobach, które możesz wypróbować jako przedsiębiorca, żeby poprawić widoczność Twojej firmy, a co za tym idzie – zwiększyć ruch na stronie i cieszyć się wysokimi wynikami sprzedaży Twoich produktów i usług.
1.SEO (z ang. Search Engine Optimization)
Masz swoją stronę internetową? To świetnie! Czas, żeby ujrzał ją świat. Nie bez przyczyny wspomnieliśmy na początku o konkretnych zachowaniach klientów, żeby zobrazować, jak ważna jest obecność marki w sieci. W wyszukiwarce Google internauci szukają odpowiedzi dosłownie na wszystko, a Ty możesz dać im gotowe rozwiązanie. Gdy użytkownicy korzystają z wyszukiwania, wpisują słowa dokładnie opisujące to, czego potrzebują. Jeżeli Twoja marka oferuje produkty lub usługi zgodne z zapytaniem, wyszukiwarka wyświetli ją w swoich wynikach. Co zrobić, żeby być jak najwyżej we wspomnianych wynikach wyszukiwania? Postawić na organiczne pozycjonowanie strony, a więc zoptymalizować ją pod kątem słów kluczowych, które najlepiej oddadzą charakter Twojej działalności i będą zbieżne z tym, jakie słowa internauci wpisują w wyszukiwarce. Trzeba dodać, że są to działania długofalowe, nie przyniosą od razu zadowalających efektów, więc uzbrój się w cierpliwość. Pomocnymi narzędziami, które służą do analizy widoczności domeny w wyszukiwarce, poszukiwania słów kluczowych, pozycjonowania i monitorowania wyników, są Senuto i Semstorm.
2.SEM (z ang. Search Engine Marketing)
Możesz też skupić się na marketingu w wyszukiwarce, dzięki któremu zakupisz powierzchnię reklamową w wynikach wyszukiwania i szybko zauważysz rezultaty: wzmożony ruch na stronie czy większe zainteresowanie ofertą. Wbrew pozoru pojęcie SEM, chociaż wydaje się mniej powszechne, jest bardziej pojemne niż SEO. W skład SEM wchodzą nie tylko działania optymalizacyjne (SEO), ale także PPC (z ang. Pay per Click; płatne wyniki pojawiające się na górze strony z oznaczeniem „Reklama”) oraz pozycjonowanie na stronie i poza stroną, tzw. link building.
3.Reklamy display
Pamiętasz to uczucie, gdy wchodzisz na stronę z newsami sportowymi, a tam wyświetla Ci się reklama dopiero co oglądanych części do samochodu? To właśnie jest reklama display. Głównym celem tego rodzaju reklam jest dotarcie do właściwych odbiorców – nie zobaczą jej wszyscy. Tworząc kampanię, możesz określić targetowanie, czyli wybrać komu wyświetli się reklama: poprzez lokalizację odbiorców, na podstawie treści kluczowych, jakie wyszukują, czy poprzez strony internetowe o określonej tematyce. Ponadto reklamy display mają ogromny zasięg i dużą skuteczność, ponieważ mogą pojawić się na tysiącach stron internetowych, a to oznacza, że ktoś z targetowanej grupy osób z pewnością je zobaczy. No i wisienka na torcie – remarketing. To doskonała okazja, żeby za pomocą tego formatu przypomnieć się użytkownikom, którzy z jakichś powodów nie skorzystali z Twoich usług… a nuż widelec zmienili zdanie ☺
4.Wizytówka w Google Maps
Jak cię widzą, tak cię piszą… także w sieci. Mimo że miliony firm ma taką wizytówkę, to pamiętaj, że każdego dnia kolejne miliony użytkowników korzysta z możliwości wyszukiwania informacji w Google. Daj się znaleźć potencjalnym klientom, utwórz darmową wizytówkę w Google Maps i zwiększ swoją widoczność. A wiedz, że nic tak nie irytuje internautów jak brak danych kontaktowych do firmy. To również dobre miejsce na to, żeby klienci, którzy skorzystali z Twojej oferty, mogli zostawić ocenę i opinie o Twojej działalności. Kto nie szukał na wyjeździe restauracji z najlepszymi ocenami w Google, niech pierwszy rzuci kamieniem ☺
5.Profile firmowe w mediach społecznościowych
Zaufanie do marki nie bierze się znikąd ☺ Trzeba wyjść do ludzi w sieci, dać się poznać z dobrej strony i zbudować zaangażowaną społeczność, która będzie zainteresowana Twoimi produktami i chętnie będzie uczestniczyć w dyskusjach. Oczywiście będzie to możliwe, jeśli trafisz ze swoimi treściami do określonych osób, w czym pomoże Ci targetowanie. Spójny layout, merytoryczne treści ujęte w kreatywny sposób, płatne reklamy to jedna strona medalu prowadzenia social mediów, drugą stroną jest kontakt z fanami, czyli regularne odpisywanie na komentarze i wiadomości oraz… gaszenie pożarów, gdy klient z jakiegoś powodu jest niezadowolony. Przez pryzmat kultury osobistej na profilu wielu użytkowników wyrabia sobie opinię o marce. A przecież zależy nam na tym, żeby finalnie klient został z nami na dłużej. Jeśli do tej pory nie było Ci po drodze z Facebookiem, Instagramem, LinkedInem, TikTokiem itd., to czas najwyższy to zmienić!
Jak widzisz, Internet daje Ci wiele możliwości, żeby poprzez zasięgi organiczne (działania nieodpłatne) i nieorganiczne (reklamy) zwiększyć widoczność Twojej marki. Trzeba tylko przekuć słowa w czyny!
A teraz coś na dodanie otuchy ☺ Nie jesteś marketingowym freakiem i chciałbyś oddać to zadanie w dobre ręce? Mamy dobrą wiadomość! Nasi specjaliści od działań digitalowych chętnie Ci w tym pomogą.
Skontaktuj się z nami i dopytaj o szczegóły!
wyślij zapytanie!
Related Posts
Shockvertising – czy warto ryzykować?
Shockvertising (połączenie angielskich słów shock – szok, oraz advertising – reklama), czyli reklama szokująca, to nic innego...
Którą platformę social media wybrać dla Twojego biznesu?
Wybór właściwej platformy social media stanowi punkt wyjścia do skutecznego dotarcia do grupy docelowej. To właśnie czynnik...