5 sposobów na zwiększenie widoczności firmy w Internecie

Zasada rządząca współczesnym światem jest prosta, i – nie ma co ukrywać – bezlitosna: nie ma cię w Internecie, to znaczy, że nie istniejesz. Podobnie jest z firmami. Gdy potrzebujesz oddać samochód do mechanika – wchodzisz do Google Maps i wyszukujesz warsztat najbliżej twojego domu, gdy chcesz kupić sukienkę lub garnitur na wesele – wpisujesz frazę w wyszukiwarce Google i pojawiają ci się mniej lub bardziej dopasowane wyniki, gdy chcesz zrobić prezent bliskiej osobie – szukasz inspiracji na różnych stronach internetowych lub dokonujesz zakupu pod wpływem znanego influencera z social mediów, a gdy szukasz wymarzonej torebki, jej reklama prześladuje cię także na innych stronach niezwiązanych z zakupami. Jaki jest z tego wniosek? Firmy, które są widoczne w Internecie, mają duże szanse na to, że zostaną zauważone przez potencjalnego klienta.

A teraz pokrótce opowiemy Ci o 5 najważniejszych sposobach, które możesz wypróbować jako przedsiębiorca, żeby poprawić widoczność Twojej firmy, a co za tym idzie – zwiększyć ruch na stronie i cieszyć się wysokimi wynikami sprzedaży Twoich produktów i usług.

 

1.SEO (z ang. Search Engine Optimization)

Masz swoją stronę internetową? To świetnie! Czas, żeby ujrzał ją świat. Nie bez przyczyny wspomnieliśmy na początku o konkretnych zachowaniach klientów, żeby zobrazować, jak ważna jest obecność marki w sieci. W wyszukiwarce Google internauci szukają odpowiedzi dosłownie na wszystko, a Ty możesz dać im gotowe rozwiązanie. Gdy użytkownicy korzystają z wyszukiwania, wpisują słowa dokładnie opisujące to, czego potrzebują. Jeżeli Twoja marka oferuje produkty lub usługi zgodne z zapytaniem, wyszukiwarka wyświetli ją w swoich wynikach. Co zrobić, żeby być jak najwyżej we wspomnianych wynikach wyszukiwania? Postawić na organiczne pozycjonowanie strony, a więc zoptymalizować ją pod kątem słów kluczowych, które najlepiej oddadzą charakter Twojej działalności i będą zbieżne z tym, jakie słowa internauci wpisują w wyszukiwarce. Trzeba dodać, że są to działania długofalowe, nie przyniosą od razu zadowalających efektów, więc uzbrój się w cierpliwość. Pomocnymi narzędziami, które służą do analizy widoczności domeny w wyszukiwarce, poszukiwania słów kluczowych, pozycjonowania i monitorowania wyników, są Senuto i Semstorm.

 

2.SEM (z ang. Search Engine Marketing)

Możesz też skupić się na marketingu w wyszukiwarce, dzięki któremu zakupisz powierzchnię reklamową w wynikach wyszukiwania i szybko zauważysz rezultaty: wzmożony ruch na stronie czy większe zainteresowanie ofertą. Wbrew pozoru pojęcie SEM, chociaż wydaje się mniej powszechne, jest bardziej pojemne niż SEO. W skład SEM wchodzą nie tylko działania optymalizacyjne (SEO), ale także PPC (z ang. Pay per Click; płatne wyniki pojawiające się na górze strony z oznaczeniem „Reklama”) oraz pozycjonowanie na stronie i poza stroną, tzw. link building.

 

3.Reklamy display

Pamiętasz to uczucie, gdy wchodzisz na stronę z newsami sportowymi, a tam wyświetla Ci się reklama dopiero co oglądanych części do samochodu? To właśnie jest reklama display. Głównym celem tego rodzaju reklam jest dotarcie do właściwych odbiorców – nie zobaczą jej wszyscy. Tworząc kampanię, możesz określić targetowanie, czyli wybrać komu wyświetli się reklama: poprzez lokalizację odbiorców, na podstawie treści kluczowych, jakie wyszukują, czy poprzez strony internetowe o określonej tematyce. Ponadto reklamy display mają ogromny zasięg i dużą skuteczność, ponieważ mogą pojawić się na tysiącach stron internetowych, a to oznacza, że ktoś z targetowanej grupy osób z pewnością je zobaczy. No i wisienka na torcie – remarketing. To doskonała okazja, żeby za pomocą tego formatu przypomnieć się użytkownikom, którzy z jakichś powodów nie skorzystali z Twoich usług… a nuż widelec zmienili zdanie ☺

shutterstock 607875563

 

4.Wizytówka w Google Maps

Jak cię widzą, tak cię piszą… także w sieci. Mimo że miliony firm ma taką wizytówkę, to pamiętaj, że każdego dnia kolejne miliony użytkowników korzysta z możliwości wyszukiwania informacji w Google. Daj się znaleźć potencjalnym klientom, utwórz darmową wizytówkę w Google Maps i zwiększ swoją widoczność. A wiedz, że nic tak nie irytuje internautów jak brak danych kontaktowych do firmy. To również dobre miejsce na to, żeby klienci, którzy skorzystali z Twojej oferty, mogli zostawić ocenę i opinie o Twojej działalności. Kto nie szukał na wyjeździe restauracji z najlepszymi ocenami w Google, niech pierwszy rzuci kamieniem ☺

 

5.Profile firmowe w mediach społecznościowych

Zaufanie do marki nie bierze się znikąd ☺ Trzeba wyjść do ludzi w sieci, dać się poznać z dobrej strony i zbudować zaangażowaną społeczność, która będzie zainteresowana Twoimi produktami i chętnie będzie uczestniczyć w dyskusjach. Oczywiście będzie to możliwe, jeśli trafisz ze swoimi treściami do określonych osób, w czym pomoże Ci targetowanie. Spójny layout, merytoryczne treści ujęte w kreatywny sposób, płatne reklamy to jedna strona medalu prowadzenia social mediów, drugą stroną jest kontakt z fanami, czyli regularne odpisywanie na komentarze i wiadomości oraz… gaszenie pożarów, gdy klient z jakiegoś powodu jest niezadowolony. Przez pryzmat kultury osobistej na profilu wielu użytkowników wyrabia sobie opinię o marce. A przecież zależy nam na tym, żeby finalnie klient został z nami na dłużej. Jeśli do tej pory nie było Ci po drodze z Facebookiem, Instagramem, LinkedInem, TikTokiem itd., to czas najwyższy to zmienić! 

shutterstock 1330668950

Jak widzisz, Internet daje Ci wiele możliwości, żeby poprzez zasięgi organiczne (działania nieodpłatne) i nieorganiczne (reklamy) zwiększyć widoczność Twojej marki. Trzeba tylko przekuć słowa w czyny!

A teraz coś na dodanie otuchy ☺ Nie jesteś marketingowym freakiem i chciałbyś oddać to zadanie w dobre ręce? Mamy dobrą wiadomość! Nasi specjaliści od działań digitalowych chętnie Ci w tym pomogą.