Czym jest Brand Space?

Praca w marketingu online jest niezwykle interesująca, rozwijająca i nieprzewidywalna. W dobie pandemii większość marek inwestuje w pozycjonowanie w sieci, ponieważ tylko w taki sposób mają one możliwość dotarcia do upragnionych odbiorców. Warto jednak pamiętać, że z czasem wszystko się skończy, a wtedy reklamodawcy będą mogli to osiągnąć za pomocą odpowiednich narzędzi offline. Jednym z nich jest stworzenie odpowiedniego środowiska marki, które będzie zachwycać klientów, zapewni im zaskoczenie i przyjemność odkrywania czegoś nowego. Tym właśnie jest brand space.

Tworząc brand space, kreujemy tzw. przestrzeń marki, za której pośrednictwem możemy komunikować jej wartości. Dodatkowo, w poruszającym się po tej przestrzeni kliencie, możemy wytworzyć unikatowe doświadczenie, które na długo zagości w jego pamięci.

Istnieją dwa rodzaje brand space’u:

sprzedażowy – najczęściej widzimy go wokół kas spożywczych lub na lotniskach,

Piotr i Paweł

niesprzedażowy ma on za zadanie zainteresować, zachwycić i być zapamiętanym; jego celem nie jest sprzedaż.

Zrzut ekranu 2021 01 12 o 10.16.59

Zapytacie: ale po co to? Głównymi celami brand space’u są:

  • stworzenie świata marki dzięki któremu możemy łatwiej pokazać naszą misję i wizję,
  • budowa relacji z klientami pośrednich lub bezpośrednich,
  • promocja marki, wyróżnienie jej, możliwość zapoznania się z jej asortymentem,
  • budowanie wizerunku marki poprzez design.

Brand space marek można zobaczyć na wielu płaszczyznach. Najważniejszymi fazami rozwoju są:

wydzielona przestrzeń dla marki w przestrzeniach handlowych (regał, lodówka, stand ekspozycyjny)

Projekt bez tytułu 4

shop-in-shop

Projekt bez tytułu 1

autonomiczne przestrzenie marki.

Projekt bez tytułu

Oczywiście nie każda marka może sobie pozwolić na brand space lub po prostu działa w sieci i nie jest jej to potrzebne. Jeżeli natomiast chcemy, aby z tysięcy produktów na półce nasz się wyróżniał, warto pamiętać, że poza reklamą, nośnym hasłem, ambasadorami mamy też design przestrzeni, który, jak widzimy na przykładach powyżej, nie zna granic. Cytując klasyka: Jedyne, co nas ogranicza, to budżet i wyobraźnia.

Źródła:
https://inwestycje.pl/biznes/siec-spar-chce-otworzyc-strefe-drogerii-vica-jako-shop-in-shop-w-45-sklepach/
http://uk.lge.com/ir/html/ABboards….seq=5390&page=1&target=pressreleases_read.jsp
https://pitchipoy.tv/featured/alonit-dor-alon-gas-station-shops/
http://www.zaradni.pl/technologia/jak-oszukac-automat-z-coca-cola/1,8440
https://www.granivera.com/2018/01/wyprzedaz-marek-manhattan-i-sally-hanse.html
https://blog.posperita.pl/5117-sklep-w-sklepie-czyli-wyspy-typu-shop-in-shop/
https://www.moodiedavittreport.com/rituals-and-dfs-extend-partnership-with-new-hong-kong-shop-in-shop/
https://www.timesofisrael.com/expert-revolutionary-israeli-tech-featured-in-apples-new-hq/
http://arx.novosibdom.ru/node/1945

pozostałe w kategorii: Marketing 360°