Piksel Facebooka to fragment kodu Java Script, którego głównym zadaniem jest zbieranie informacji o osobach odwiedzających Twoją stronę. Dzięki niemu masz możliwość lepszego pomiaru i optymalizacji kampanii reklamowych oraz doboru odpowiedniej grupy odbiorczej. Pozwala również na remarketing, czyli docieranie do osób, które były na Twojej stronie WWW.
Jeśli jeszcze nie wygenerowałeś swojego piksela, możesz to uczynić w prosty sposób.
Otwórz Menedżera Reklam. Następnie wybierz zakładkę Menedżer zdarzeń. Przejdź przez dwuetapowy proces. Gotowe! Teraz posiadasz kod, który należy wgrać na Twoją stronę internetową. Jest kilka możliwości wgrania piksela na stronę. Jeśli czujesz się na siłach, możesz to zrobić sam. Wystarczy wkleić wygenerowany kod między znaczniki <head> </head> znajdujące się w Twojej witrynie.
Oczywiście jeśli nie posiadasz umiejętności technicznych, możesz poprosić o to osobę odpowiedzialną za zarządzanie Twoją stroną. Facebook przygotował również możliwość wysłania tej osobie e-maila z instrukcją dotyczącą zaimplementowania kodu. Wystarczy wybrać opcję „Wyślij kod w wiadomości e-mail”.
Jeśli Twoja strona „stoi” na WordPressie, możesz skorzystać z gotowych wtyczek. Wystarczy wkleić kod, a wszystko zacznie działać!
Po implementacji kodu należy wykonać testowe zdarzenie ruchu, aby sprawdzić, czy wszystko zostało poprawnie wgrane. Jeśli tak, powinieneś widzieć „ruch” na wykresie:
Istnieje kilka rodzajów piksela Facebooka, które nazywają się zdarzeniami. Pozwalają mierzyć konkretne zachowania użytkowników, np. zapis do newslettera czy dodanie produktu do koszyka.
Zdarzenia to tak naprawdę lekko zmodyfikowane kody piksela, różniące się jedną linia kodu.
Jeśli nadal nie korzystasz z możliwości, jakie daje nam piksel Facebooka, to z bardzo dużym prawdopodobieństwem tracisz znaczną część swojego budżetu, a co za tym idzie, docierasz do mniejszej ilości zainteresowanych osób, które w przyszłości mogłyby być Twoimi klientami.