Event to niepowtarzalna okazja w firmie, by wykazać się niebywałą kreatywnością wśród klientów, partnerów czy podwykonawców. Jest to również duże przedsięwzięcie wymagające wielu umiejętności od organizatora, takich jak dobre planowanie, organizacja pracy oraz realizacja różnych działań – często w tym samym czasie.
Poniżej znajdziesz kilka protipów, które pomogą Tobie w stworzeniu idealnego wydarzenia!
- Nie rób wszystkiego sam
Dobre wydarzenie wymaga pracy zespołowej oraz inwencji twórczej. Warto, by na Twoje pomysły rzucił okiem ktoś inny, kto obiektywnie oceni Twoją kreatywność i plan działania. Dobierz jednak odpowiednich współpracowników, którzy są bardzo skrupulatni i cierpliwi. Tabele przestawne nie mogą być im obce 🙂 - Korzystaj z narzędzi wspomagających
Tworząc scenariusz wydarzenia, pojawia się w głowie tysiące myśli, co jeszcze musisz zrobić: ile jescze przed Tobą e-maili do napisania, miejsc do obdzwonienia i prezentacji do przygotowania. Możesz to wszystko zaplanować. I to nie na kartce. Istnieją różnego rodzaju narzędzia, które bardzo usprawnią Twoje prace. Dodatkowo wybraną platformę możesz dzielić z podwykonawcami, dzięki czemu w każdej chwili możesz skontrolować, na jakim etapie jest dany projekt. Warto przetestować Trello lub aplikację ToDoist. - Interesujący opis wydarzenia
Ciekawy tytuł, dokładne informacje o tym, co dokładnie będzie się działo, gdzie i kiedy odbywa się wydarzenie oraz ile potrwa! To oczywiście nie wszystko, sam tytuł nie przyciągnie tłumów. Zaskocz swoich gości i dodaj coś wyjątkowego do zaproszenia, to może być mały upominek, który będzie spójny z tematyką eventu. - Promocja
Jeżeli wydarzenie nie jest dla Twoich pracowników, musi być o nim głośno. W zaplanowanym wcześniej budżecie, zachowaj miejsce na promocję. W jaki sposób? Jest wiele opcji. Możesz utworzyć wydarzenie na Facebooku, zaplanować kampanię w Facebook Ads lub Google Ads. Możesz również zaprosić influencera, który pomoże Ci dotrzeć do pożądanej grupy odbiorców. Jeżeli event jest np. dla wybranych osób, to patrz punkt 3. i stwórz o wiele lepszy upominek do zaproszenia 🙂 Dodatkowo przypomnij o wydarzeniu uczestnikom dwa tygodnie i tydzień przed finalną datą. Oni również mają wiele na głowie, a event bez gości nie ma sensu.
Na sam koniec, rób relacje z eventu live oraz w mediach społecznościowych. Stwórz dedykowany hasztag i promuj go podczas wydarzenia. Zatrudnij fotografa, który stworzy dla Ciebie idealny materiał na promocję kolejnego eventu.
Pracy przed i podczas eventu jest naprawdę wiele, ale satysfakcja z niego jeszcze większa.