Instagram – ładne kotki i pieski czy silna platforma zakupowa?

Firmy czy przedsiębiorstwa ochoczo wybierają różnego rodzaju narzędzia do komunikacji z potencjalnymi klientami. Po co? Proste, by sprzedawać. Opcji jest wiele: Facebook, Twitter, Linkedin czy Instagram. Ostatnia z nich to aktualnie najbardziej rozwijająca się aplikacja XXI wieku. Nazywana „siostrą Facebooka”, powstała w 2010 roku.

Można śmiało stwierdzić, że na przestrzeni tych kilku lat widać znaczącą różnicę pomiędzy tymi platformami. Instagram stał się bardziej wizerunkowy, a Facebook informacyjny. Czy kanał wizerunkowy potrafi sprzedawać? Na pewno potrafi wspierać sprzedaż 🙂

Poniżej odpowiem w jaki sposób:

  1. Instagram jest przede wszystkich narzędziem strategicznym budowania wizerunku. Najważniejsze są zdjęcia, a raczej ich jakość i pomysł. Warto postawić się w roli odbiorcy i sprawdzić czy planowane treści wzbudziłyby w Tobie emocje, zachęciły do interakcji czy zakupu danego produktu.
  2. Sama struktura profilu jest bardzo ważna – często dany fanpage prowadzą osoby, które nie mają odpowiedniego zmysłu estetycznego. Profil marki musi przyciągać wzrok! Spójny profil ma o wiele większe szanse na zaangażowanie odbiorców. Dlaczego? Odpowiada za to sposób funkcjonowania naszego mózgu. Nasz mózg nie lubi chaosu, woli harmonię i schematy.
  3. Korzystaj z narzędzi dostępnych pod ręką. Aplikacje takie jak Planoly lub Plann pozwalają usystematyzować pracę oraz sprawiać, by posty na Instagramie nie były nudne i powielone. Dzięki takim metodom możesz szybciej usprawnić swoją pracę, a nawet stworzyć specjalną kampanię danego produktu lub usługi z wyprzedzeniem!
  4. Jeżeli posiadasz e-sklep możesz linkować konkretne produkty na prezentowanych przez siebie zdjęciach przekierowywać odbiorców prosto do koszyka. Ta funkcja najlepiej sprawdza się przy produktach z sektorów fashion oraz beauty.
  5. Pamiętaj, że pokazywanie produktów to nie wszystko. Fani lubią również wiedzieć, co się dzieje w Waszej firmie, jacy ludzie w niej pracują, z kim współpracujecie oraz jakie macie plany. Marka powinna chwalić się lifestyle’m firmowym, bo to on zwiększa zaufanie użytkownika, co przekłada się na średni koszyk.

Niezaprzeczalnie, Instagram jest platformą, która ma duże znaczenie we wsparciu sprzedażowym. Zanim jednak zdecydujesz się na uruchomienie swojego profilu na Instagramie, zastanów się, czy Twoja grupa docelowa w ogóle się tam znajduje. Warto również pamiętać, że badania potwierdzają, że do 2021 roku Instagram prześcignie Facebooka i to on będzie wiodącą platformą marketingową na świecie.

 

pozostałe w kategorii: Digital