Jak reklamować trudne branże?

Rok 2022 to kolejny rok, który potwierdza, że social media i prowadzone w nich działania reklamowe są nieodzowną częścią komunikacji marketingowej wielu firm. Branże, takie jak FMCG czy beauty, nie mają problemów z tworzeniem contentu i promowaniem swoich produktów i usług. Musimy jednak pamiętać, że istnieją również firmy, które należą do tzw. trudnych branż. W naszej firmie od wielu lat zajmujemy się kampaniami dla tego typu marek! Wystarczy spojrzeć na nasze portfolio.

Czym są trudne branże?

Do trudnych branż zaliczamy firmy z sektora budowlanego, usług deweloperskich, produkcji narzędzi czy nawozów rolniczych. Jak można sobie wyobrazić, nie są to tematy, które potocznie nazywamy „sexy”. Bo w jaki sposób zareklamować narzędzia albo bloczki pustaka, aby przykuć uwagę użytkownika, a później nakłonić go do zakupu produktu?

W dzisiejszym artykule uchylę Wam rąbka tajemnicy, jak robimy to w Agencji Reklamowej Maciaszczyk.

 

Solbet – lider i największy producent betonu komórkowego w Polsce

Działania reklamowe dla firmy Solbet prowadzimy już od ponad dwóch lat. Ich celem w głównej mierze jest ukazanie marki jako lidera w swoim sektorze oraz budowanie jej pozytywnego wizerunku. Nasze działania opieramy na kampaniach płatnych na Facebooku oraz reklamach zasięgowych na YouTube. Docieramy przede wszystkim do osób, które są w trakcie wyboru materiałów budowlanych do swojego domu, lub do fachowców, którzy często w znaczący sposób przyczyniają się do wyboru materiałów przez inwestorów.

Głównymi celami reklamowymi na Facebooku są działania zwiększające liczbę obserwujących profil marki i aktywność wobec postów oraz kampanie na ruch, które przenoszą osoby zainteresowane na stronę główną klienta, gdzie dostępna jest nowa oferta produktowa. 

W ciągu dwóch lat udało nam się rozbudować profil z 2 tysięcy do ponad 16 tysięcy obserwujących (dane z czerwca 2022). Klient zauważył też kilkukrotnie większą liczbę zapytań o dostępność produktów w Messengerze oraz na stronie internetowej. 

Dodatkowymi działaniami, które podjęliśmy od marca tego roku, są kampanie zasięgowe na YouTube. 

Przygotowana została przez nas lista kanałów budowlanych, które szczególnie chętnie oglądane są przez osoby szukające inspiracji czy porad dotyczących budowy domu.  W ciągu pierwszych dwóch miesięcy kampania wygenerowała ponad 220 tysięcy wyświetleń, znacząco zwiększając świadomość marki wśród potencjalnych klientów.

 

 

 

 

 

 

 

Agrotechnology – poznaj swoją glebę

Dla firmy Agrotechnology tworzymy kampanie już od ponad pół roku. Marka działa w sektorze usługowym branży rolniczej i pomaga rolnikom w odpowiednim zarządzaniu i dbaniu o swoje uprawy. 

W przypadku tego klienta skupiamy się wyłącznie na pozyskiwaniu kontaktów na szeroki zakres usług oferowanych przez markę. Grupą docelową naszych kampanii są rolnicy, którzy szukają odpowiedzi na problemy związane z glebą, chcą w efektywniejszy sposób nawozić swoje uprawy czy szukają automatyzacji w swoim gospodarstwie. Przez ostatnie pół roku przeprowadziliśmy pięć kampanii, które łącznie uzyskały 400 leadów, a średni koszt leada nie przekraczał 10 złotych. Z informacji, jakie otrzymujemy od klienta, dowiadujemy się, że wiele z naszych leadów zostało zamkniętych i przełożyło się na sprzedaż usług dla klienta.

Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej o naszej współpracy, zapraszamy do przeczytania artykułu poświęconego kampaniom dla Agrotechnology.

 

Stahlwille – niemiecka jakość narzędzi

Firma Stahlwille jest jednym z nowszych klientów w naszym portfolio. Nasze działania obejmują prowadzenie kampanii na Facebooku oraz kampanie Google Ads. Podstawowym celem jest zwiększenie ruchu na stronie klienta oraz zwiększenie liczby zapytań o produkty. W Facebook Ads skupiamy się głównie na reklamach na ruch, w których przedstawiamy produkty klienta jako narzędzia dla profesjonalistów. Głównym działaniem w Google’u natomiast jest promowanie wybranych przez klienta produktów oraz pozyskiwanie wartościowego ruchu. 

W ciągu kilku miesięcy udało nam się trzykrotnie zwiększyć ruch na stronie marki oraz o prawie dwukrotnie zwiększyć liczbę zapytań o oferowane produkty. 

Promowanie trudnych branż w social mediach w taki sposób, aby o nich pamiętano i kupowano ich produkty czy usługi, na pewno wymaga od reklamodawców większej ilości poświęconego czasu oraz nakładu pracy, jednak nie są to rzeczy niemożliwe. W Agencji Reklamowej Maciaszczyk wiemy, jak robić to dobrze, żeby osiągnąć realne efekty. 

Zaciekawił Cię artykuł?
Skontaktuj się ze mną!

t.tomczak@maciaszczyk.pl

zapytaj o ofertę: