Jak rozmawiać z fanami na Facebooku?

Jakie treści umieszczać w social mediach? Jak pisać, a przede wszystkim – jak rozmawiać ze swoimi fanami? Poniżej kilka punktów, które naprowadzą Cię na odpowiednie tory.

Pisz treści zgodnie z obraną wcześniej strategią

Prowadzenie profilu na Facebooku bez wcześniejszego określenia jego celów, analizy rynku czy potrzeb grupy docelowej mija się z celem. Musimy wiedzieć do kogo mówimy i jaki wydźwięk mają mieć nasze komunikaty. Pisanie treści zgodnie z wytyczoną w strategii tematyką znacznie ułatwia działania i poruszanie się po social mediach.

Dopasuj treści do tematyki i grupy docelowej

Wielu specjalistów od mediów społecznościowych uważa, że posty powinny być zwięzłe, przepełnione call to action i opatrzone przyjemnym dla oka zdjęciem. Czy mają rację? Pewnie! Ale pamiętajmy – nie wszystkie profile możemy mierzyć jedną miarą i stosować zawsze te same reguły. Wszystko zależy od naszej grupy docelowej i stylu komunikacji marki. Inaczej zwrócimy się do młodzieży, a inaczej do osób 50+. Prowadząc fanpage z branży budowlanej, określanej jako „trudna”, wiemy, że komunikacja marki z pozycji eksperta sprawia, iż w pełni wyczerpujemy temat, a tego oczekują nasi odbiorcy. I w tym przypadku długie treści są jak najbardziej na miejscu . Trudno w dwóch zdaniach zamieścić sposób działania szpachli czy skomplikowanego narzędzia.

Zachowaj spójność

Mając określoną wcześniej grupę docelową, wiesz, w jaki sposób powinno się do niej zwracać. Warto zastanowić się nad formą komunikatu – czy zwracać się w drugiej osobie liczby mnogiej – „Wy”, czy może lepiej zastosować formalny zwrot – „Państwo”.

Pisz językiem korzyści – rozwiązuj problemy

Tworząc nasze treści w social mediach, musimy mieć świadomość, że Internet codziennie zalewa morze contentu. Baw się słowem, pisz treści dające wybór i oczekuj odpowiedzi w komentarzach. Pokazuj realizacje z użyciem produktów marki i dzięki takim działaniom doceniaj swoich fanów. Nie ma lepszej rekomendacji niż umieszczanie zdjęć przesłanych przez fanów!

Rozmawiaj – zachęcaj do interakcji

Facebook daje możliwość publikowania różnego contentu. Możemy publikować samą treść, dołączać do niej grafikę czy video. Ważne, aby posty, które publikujemy, zachęcały do interakcji i spowodowały, że fani chociaż na chwilę zatrzymają się na umieszczonej przez nas treści. Pamiętaj, że tworzysz fanpage dla fanów, a nie dla siebie.

Sprawdzaj pisownię

Ta porada może wydawać się oczywista, ale wiele małych kryzysów rozpoczęło się właśnie od tego, że w treść posta wkradł się błąd ortograficzny czy literówka. Jakoś tak dziwnie się składa, że posty z błędem wyświetlają się użytkownikom częściej 🙂

Liczy się czas

Mając na uwadze poprawną komunikację z naszymi fanami, powinniśmy zdawać sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach Facebook stał się pierwszym źródłem kontaktu dla wielu osób. Czasem działa prężniej niż niejedna infolinia. W związku z tym, ważny jest czas. Fani, pisząc do nas, oczekują szybkiej reakcji. Zarówno w momencie, kiedy piszą jakiś zabawny komentarz odnoszący się do naszej marki, jak i wtedy, kiedy składają reklamację czy dzielą się swoim problemem. Nie pozostawiaj komentarzy bez odpowiedzi!

Moglibyśmy wymienić jeszcze wiele porad jak dobrze komunikować się z fanami – pamiętajmy jednak, że najważniejszą zasadą jest to, aby każdy profil traktować indywidualnie i odpowiednio przygotować się do jego prowadzenia.

pozostałe w kategorii: Digital