Jak z marketu budowlanego zrobić TikTokowy hit? Case study MB Wesołek

TikTok to nie tylko taneczne układy i wyzwania – udowodnił to market budowlany MB Wesołek, którego oddziały znajdują się wyłącznie w województwie wielkopolskim. W ciągu zaledwie pięciu miesięcy współpracy z naszą agencją, konto marki urosło do 543 obserwujących, a łączna liczba wyświetleń wszystkich filmów osiągnęła prawie 1 mln. Przepis na sukces? Autentyczność, eksperckość i szczypta internetowego humoru.

 

Wzrosty, które widać gołym okiem

Społeczność MB Wesołek rośnie z każdym miesiącem, ale już teraz statystyki pokazują to, co najważniejsze – realny zasięg i zaangażowanie. Dzięki przemyślanej strategii contentowej nasze treści trafiają do szerokiego grona odbiorców, bazując na:

  • pokazywaniu realnych specjalistów, którzy prezentują produkty, na których naprawdę się znają, bo pracują z nimi na co dzień,
  • przystępnej formie przekazu – język bez żargonu technicznego, często z lekkim przymrużeniem oka,
  • dopasowaniu treści do trendów TikToka, ale bez sztucznego „odmładzania” marki.

 

Viral, który zmienił wszystko

Przez początkowy okres współpracy z MB Wesołek, wiele filmów było dodatkowo promowanych. Obserwując trendy na TikToku i analizując zaangażowanie odbiorców, udało się nam stworzyć pierwszego wspólnego virala. Punktem zwrotnym był film:

@mb_wesolek

Solidne rozwiązania i świetny wygląd? To musi być Budmat! 💪 Maskownice? Montaż to czysta przyjemność! Sprawdź w MB Wesołek 🔨✨#BudowaDomu #dlaciebie #zakupy

♬ original sound – mb_wesolek – mb_wesolek

@mb_wesolek

Perfekcyjne krawędzie bez wysiłku? Taśma malarska od Blue Dolphin robi to idealnie! 🐬 @Blue Dolphin #budowa #malowanie #remont #dlaciebie

♬ original sound – mb_wesolek

@mb_wesolek

Naprawa żywych pęknięć to nie problem z produktami marki Semin! 🏗️ Dostępne w marketach budowlanych Wesołek! 🛒 #remont #budowa #semin #szkolenie

♬ original sound – mb_wesolek

To właśnie on zdobył organicznie aż 67,4 tys. wyświetleń, a konto zyskało dzięki niemu 189 nowych obserwujących. Film był prosty oraz naturalny – idealne połączenie dla platformy, która premiuje autentyczność. Dodatkowo mieścił się w tematyce produktu sezonowego. 

 

TikTok a sprzedaż? To się łączy

Chociaż TikTok MB Wesołek nie jest kanałem sprzedaży bezpośredniej, to pełni niezwykle istotną funkcję – buduje rozpoznawalność lokalnej marki i przyciąga nowych klientów do sklepów stacjonarnych oraz internetowego. Dzięki obecności w świadomości użytkowników, którzy szukają produktów budowlanych w regionie, MB Wesołek staje się jednym z pierwszych wyborów.

@mb_wesolek

Silne i jednolite wiązanie materiału? Tylko z wiązarką Tjep od dystrybutora Comerto! 💪 Pokazane w filmie produkty czekają na Ciebie w marketach Wesołek. dlaciebie budowa #dom#budowlanka#poradnik

♬ original sound – mb_wesolek – mb_wesolek

Wnioski

  1. Lokalne marki też mogą robić wielkie rzeczy na TikToku – kluczem jest odpowiednia strategia.
  2. Liczby obserwujących to nie wszystko – liczy się jakość i zasięg treści.
  3. Eksperci przed kamerą = wiarygodność i wartość dla odbiorcy.
  4. Content viralowy nie musi być wymuszony – wystarczy szczerość i trafienie w potrzeby użytkowników.

 

Chcesz, by Twoja marka rozwinęła skrzydła na TikToku – nawet jeśli nie jesteś z branży lifestyle? Skontaktuj się z nami. Pokażemy Ci, jak to zrobić – z cegły, cementu, a nawet z worka z zaprawą.

pozostałe w kategorii: video, Digital