Jak zdobywać szczyty, również te marketingowe?

Chciałbyś stanąć na szczycie? Patrzeć na świat z góry, podziwiać wyjątkowe widoki i czuć, jak zaciera się horyzont między ziemią a niebem? Podpowiemy Ci, jak to zrobić, bo Agencja Reklamowa Maciaszczyk zdobywa szczyty nie tylko w marketingu, ale także te górskie! W maju 2022 nasz szef – Tomek Maciaszczyk – zdobył Mera Peak (wys. 6476 m n.p.m.) w Himalajach, a tym samym dołożył kolejną cegiełkę do swoich licznych osiągnięć.

Jak zdobywać najwyższe szczyty, zarówno te górskie, jak i w marketingu, najlepiej krok po kroku?

 

1. Przygotowanie

Zdobycie szczytu to jeden z najbardziej emocjonujących momentów, który dostarcza niezapomnianych przeżyć. Oszałamiające widoki, radość z przebytej drogi i duma z samego siebie, która rozpiera od środka… Czego chcieć więcej? 😉

Zanim jednak zobaczymy świat z samej góry, konieczne jest prawidłowe przygotowanie – także kondycyjne, które jest długotrwałym i żmudnym procesem. Oprócz przygotowania formy warto zawczasu pomyśleć o skompletowaniu odpowiedniego zespołu, zdobyciu wiedzy i umiejętności, zebraniu wystarczającego budżetu, uzupełnieniu ekwipunku, a także obraniu konkretnych celów i byciu gotowym do radzenia sobie z przeszkodami. O każdym z nich przeczytasz poniżej.

Projekt bez tytulu

 

2. Zespół

Decydując się na wyprawę wysokogórską, możesz skorzystać z pomocy agencji wyprawowej i doświadczonego przewodnika lub zorganizować ją samodzielnie. Druga opcja jest jednak zarezerwowana dla osób, które mają wiedzę i odpowiednie kompetencje. Dlatego na początku przygody ze wspinaniem bez dobrego teamu się nie obejdzie! Choć w głowie mamy zawsze tylko jeden cel – spędzenie wyjątkowych chwil u stóp najwyższych gór świata i wspinaczka na sam szczyt – warto jednak mieć przy sobie zaufanych ludzi, którzy pomogą Ci w konkretnej sytuacji i zadbają o Twoje bezpieczeństwo.

Szukając agencji marketingowej, własnego zespołu lub przewodnika górskiego – wybierz tych, którzy cieszą się dobrymi opiniami wśród klientów. W końcu to na nich będziesz polegał, kiedy przyjdzie moment próby!

Projekt bez tytulu 1

Projekt bez tytulu 2

 

3. Kompetencje i wiedza

Aby bezpiecznie wspinać się na szczyty, musisz mieć ogromną wiedzę, ukończyć rozmaite szkolenia i poznać główne zasady poruszania się po terenach wysokogórskich. Podobnie jest w marketingu! To tak rozległa dziedzina, że tylko nieustannie zdobywana wiedza, a przy tym szlifowanie swoich umiejętności i podnoszenie kwalifikacji, może zagwarantować sukces.

Nabranie odpowiednich kompetencji pozwoli Ci na zdobywanie szczytów, tych górskich i tych marketingowych. Bez tego ani rusz! Pamiętaj, że jeśli tylko potrzebujesz pomocy, zawsze możesz się z nami skontaktować. Tomek odpowie na wszelkie pytania związane ze wspinaczką, z kolei nasz zespół marketingowy wesprze Cię w przeprawach przez internetowe przeszkody!

Projekt bez tytulu 3

 

4. Budżet

Gdy już zaplanowałeś zdobywanie szczytów – tych wysokogórskich czy marketingowych – czas zająć się kwestią budżetu. Jednakże na pytanie: ile to będzie kosztować?”, możemy odpowiedzieć tylko w jeden sposób: to zależy. Najczęściej wszelkie koszty planu działania musisz zaplanować samodzielnie, a przynajmniej oszacować własne możliwości finansowe. Im większy będzie Twój budżet na wyprawy w góry, tym lepiej, bowiem przyda się sprzęt certyfikowanych producentów i sprawdzony organizator. Budżety marketingowe bywają jednak mniej jednoznaczne. Niekiedy może udać Ci się stworzyć viralowy post, na który nie wydasz ani złotówki, a czasami będziesz musiał poświęcić dużą część swoich finansów na zapoczątkowanie rozległych i udanych działań.

Zawsze warto jednak posiadać określony budżet. Pozwala on między innymi: 

👉 przewidzieć konkretne wydatki,

👉 uniknąć przepalania budżetu i zbędnych kosztów,

👉 posiadać stałą wiedzę o stanie portfela,

👉 utrzymać stały poziom wydatków.

Konkretny, ustalony budżet to też stabilność finansowa i spokojna głowa. Cała reszta zależy już od Ciebie!

Projekt bez tytulu 14

Projekt bez tytulu 5

 

5. Odpowiedni sprzęt i narzędzia

Wspiąć się na jedną z najwyższych gór Nepalu, mając przy sobie tylko Iphone i kubek z gorącą kawą? Choć sami tego nie próbowaliśmy, gwarantujemy, że jest to niemożliwe! 😉

W zaśnieżonym górskim terenie przydadzą się przede wszystkim odpowiednie buty, plecak, śpiwór, namiot, apteczka, raki i czekan, a także akcesoria wspinaczkowe.  To obowiązkowy zestaw każdej osoby, która planuje wyprawę! Taki sprzęt może uratować życie, ale tylko wtedy, gdy wiesz, jak go używać.

Marketingowe przeprawy nie są tutaj wyjątkiem. Bez odpowiednich narzędzi, a przede wszystkim – bez umiejętności ich obsługiwania – trudno wykreować viralową kampanię lub skuteczne działania. A jakie konkretnie narzędzia są potrzebne, by zdobywać szczyty w marketingu? O tym możemy opowiedzieć w kolejnym artykule na blogu!

Projekt bez tytulu 6

 

6. Cel

Czy to w górskich wspinaczkach, czy w marketingu lub social mediach – wybieraj cele, które są dobrane do Twoich możliwości. Realne poznanie własnych ograniczeń i obiektywna ocena posiadanych zdolności mogą umożliwić Ci rozważne podejście do zaplanowanego przedsięwzięcia i zrealizowanie zamierzonego planu. Mierz siły na zamiary!

Na wszelkie wątpliwości mamy jednak rozwiązanie: zawsze możesz skonsultować swój pomysł z bardziej doświadczonymi – polecamy się do pomocy! Zadzwoń do nas bezpośrednio lub napisz na naszych socialach. Zrobimy wszystko, by wesprzeć Cię w każdym Twoim projekcie!

Projekt bez tytulu 7 1

Projekt bez tytulu 8 1

 

7. Przeszkody

Droga do osiągnięcia zamierzonego celu często usiana jest przeszkodami, które nie są łatwe do pokonania. Trekking w miejscach eksponowanych oraz położonych na znacznej wysokości wiąże się z przechodzeniem przez lodowce i omijaniem głębokich szczelin, w życiu zawodowym zaś czekają na nas trudności osobiste, środowiskowe lub społeczne. Warto przygotować się do nich wcześniej i nieco się uodpornić, by wyprawa na szczyt stała się pięknym i satysfakcjonującym doświadczeniem! Planuj, trenuj i ćwicz. Ucz się i bazuj na dobrych źródłach wiedzy. Korzystaj z pomocy, zawsze tych najlepszych!

Projekt bez tytulu 9

Projekt bez tytulu 10

 

8. Wytrwałość i cierpliwość

Jak to mówią – nie od razu Rzym zbudowano i nie od razu junior staje się seniorem. Wspinaczki górskie to pasja dla cierpliwych i wytrwałych, która uczy konsekwencji w dążeniu do celu i kształtuje charakter człowieka. Wymaga ona jednak długotrwałych przygotowań, woli walki i wytrzymałości na spory wysiłek! To wszystko jest jednak tego warte, bo na samym końcu pozostaje tylko ogromna satysfakcja i podziwianie widoków jak te poniżej 🙂

Projekt bez tytulu 11

Projekt bez tytulu 12

 

Himalaje to najwyższy łańcuch górski świata, a sama nazwa oznacza siedzibę śniegów” (z himá: „zima, śnieg”, oraz ālaya: „siedziba, leżący”). Znajduje się tam aż 10 z 14 ośmiotysięczników świata, które rozciągają się na terenach należących do Pakistanu, Indii, Chin (Tybetu), Nepalu i Bhutanu. Najwyższy szczyt to oczywiście mierzący 8848 m n.p.m. Mount Everest. Mamy nadzieję, że już niedługo będziemy mogli napisać artykuł o jego zdobywaniu 😉 

13

Projekt bez tytulu 13

 

Marketerze, jeśli Twoja droga na szczyt zawodowy przypomina Ci wspinaczkę Tomka na Mera Peak, koniecznie podziel się z nami swoim doświadczeniem! A jeśli dopiero planujesz swoją drogę i jesteś już gotowy na zdobywanie szczytów, trzymamy kciuki, by Ci się udało. ✌️

pozostałe w kategorii: Marketing 360°