Jak zwiększyć sprzedaż w branży rolniczej dzięki Facebook Ads?

Sprzedaż wysokiej jakości technologii do użytku w rolnictwie poprzez działania Facebook Ads? Odpowiedź brzmi: oczywiście, że tak. 

Pod koniec 2021 roku, po jednym z naszych webinarów, zgłosił się do nas klient, który oferuje nowoczesne rozwiązania wspierające duże gospodarstwa rolnicze w codziennej pracy.

Dokładniej mówiąc, chodziło o  promocję jednego z produktów – sensora, którego zadaniem jest dobieranie ilości nawozu w czasie rzeczywistym. Urządzenie to pozwala na zaoszczędzenie znacznej ilości nawozu, a to przekłada się na zysk dla gospodarstwa.

Cały proces reklamowy zaczęliśmy od dokładnej rozmowy z klientem, której głównym celem było uzyskanie jak najwięcej informacji o produkcie, sposobie jego użycia oraz potencjalnej cenie dla zainteresowanej osoby. Dzięki zdobytej wiedzy podjęliśmy decyzję, że w tym przypadku najlepiej sprawdzi się kampania leadowa, a formularz podepniemy pod program Zapier. Rozwiązanie to ułatwiło nam działanie na uzyskanych danych kontaktowych, a klientowi pozwoliło na sprawniejszy kontakt z potencjalnymi klientami.

Kolejnym krokiem naszych działań było stworzenie koncepcji kampanii. Uzgodniliśmy z klientem, że jej motywem przewodnim będzie zachęcenie odbiorcy do zapisu na testy takiego urządzenia. Dzięki temu rolnicy mogli sami sprawdzić, czy dany typ urządzenia przyda im się w ich codziennej pracy oraz czy spełnia wszystkie wymagania techniczne. W trakcie trwania testów przeszli oni także szkolenia z używania sensora. Dodatkowo po zakończeniu testów uczestnicy otrzymali rabat na zakup urządzenia. 

Zarówno na grafikach, jak i w tekstach, które przygotowaliśmy do owej kampanii, postawiliśmy na rozwiązanie problemu, jakie oferuje sensor. Pokazaliśmy realny problem, jakim są ceny nawozów,  oraz jakie korzyści dla zainteresowanego rolnika może przynieść korzystanie z urządzenia. 

unnamed 1

unnamed

 

Kampania skierowana została do mężczyzn w wieku 25-55 lat, których zainteresowania związane są z rolnictwem oraz zainteresowaniami pobocznymi. 

Początkowo przygotowane zostało 5 grup reklam, aby możliwe było dotarcie do jak najszerszej liczby odbiorców. Po pierwszych dniach kampanii wyłączona została kampania lookalike, której wyniki znacznie odbiegały od pozostałych. Finalnie przez okres 25 dni działały 4 grupy reklam, a każda z nich miała 7-8 różnych reklam. Celem takiej liczby reklam było wybranie tych, które najbardziej przypadną odbiorcom do gustu i zbiorą najwięcej zapisów na testy. 

Finalnie kampania uzyskała 106 wypełnionych formularzy kontaktowych za łączną kwotę 673 zł. Średnio koszt zapisu w grupie reklam wahał się między 5,90 zł a 6,64 zł.

 

279497262 305173988459331 3008412480896982694 n

 

Podczas rozmów podsumowujących otrzymaliśmy feedback, że klient wybrał 12 gospodarstw, które przystąpiły do testów sensora. 

Dzięki dokładnemu researchowi i przemyślanej strategii działania udało nam się przeprowadzić skuteczną kampanię leadową. Obecnie jesteśmy w trakcie prowadzenia działań dotyczących promocji usług i produktów oferowanych przez klienta.