Duża część klientów Grupy Maciaszczyk to firmy z szeroko pojętej branży budowlanej. Są to marki producenckie farb dekoracyjnych, chemii budowlanej, profesjonalnych narzędzi czy materiałów do budowy domu jak np. beton komórkowy. Dla większości z nich jako agencja marketingowa tworzymy komunikację w mediach społecznościowych skierowaną stricte do fachowców i majsterkowiczów. Temat nie jest prosty, ponieważ zawsze powstaje pytanie – jak stworzyć wartościowy content dla tzw. ciężkiej branży w gąszczu lekkich, przyjemnych treści, które znajdujemy na Instagramie/Facebooku. Po kilku latach doświadczenia możemy się podzielić naszym fragmentem przepisu na sukces.
1.Stwórz przestrzeń do zaciekłej dyskusji
Badania wskazują, że aż 56,8% wykonawców korzysta z mediów społecznościowych w celach zawodowych*. Fachowcy mają różne doświadczenie w wykorzystaniu produktów/narzędzi – możliwe, że każde z nich jest dobre. Tworząc post, wyjdź od problemu, zaproponuj swoje rozwiązanie i zadaj CTA, które rozbudzi dyskusje. Zapytaj np., jak oni by sobie z tym poradzili. Uwierz nam, odpowiedzi będzie bardzo dużo. Co ważne, kontynuuj dyskusję w komentarzach, dopytaj, zaczep, skomentuj. Dzięki takim organicznym działaniom tworzymy zasięg wirusowy na profilu, co przyczynia się do wzrostu widoczności posta. Przykład 👇
2.Reaguj na potrzeby Twojej grupy
Fachowcy nie chcą czytać tylko o tym, jak Twoje produkty są świetnej jakości oraz w przystępnej cenie. W terenie mają inne, codzienne problemy, na które marka może pośrednio lub bezpośrednio odpowiadać lub dać znać, że również je widzi.
Jako agencja widzimy wśród fachowców takie problemy jak:
- brak łatwo dostępnej wiedzy w pigułce,
- brak darmowej porady od product managera,
- brak czasu na wertowanie nowości z branży, które mogą im pomóc usprawnić pracę.
W zależności od możliwości firma może organizować darmowe szkolenia online, webinary, e-booki, poradniki, wszystko to, co odpowie na potrzeby odbiorców. Dzięki temu może stać się w oczach wykonawcy ekspertem w dziedzinie, co również przełoży się na wzrost jej rozpoznawalności.
3.Pokazuj, jak się tego NIE robi!
Ostatni protip to kompilacja dwóch poprzednich sugestii. Fachowcy (i nie tylko 🙂 ) uwielbiają opiniować pracę wykonaną przez innych. Dajmy im na to przestrzeń. Co jakiś czas na profile, które obsługujemy, wstawiamy posty z tzw. fuszerkami, a wykonawcy wydają wtedy swój „wyrok” – dzielą się z nami opinią na temat wykonanej pracę i anonimowego fachowca. Często wszak się zdarza, że po jednym fachowcu drugi musi lub chce poprawiać 🙂 Dzięki takim treściom stajemy się też autentyczni. To często widoki, z którymi nasi odbiorcy spotykają się w terenie. A zasięg takich postów naprawdę robi wrażenie 🙂 Spójrz poniżej.
WAŻNE – pod takimi postami należy moderować komentarze ze szczególną uwagą. Dochodzi do różnych spięć między wykonawcami, które jako marka powinniśmy szybko rozwiązywać.
Nie będziemy ukrywać: prowadzenie social mediów nie jest łatwe, a w branży budowlanej tym bardziej. Jesteśmy jednak przekonani, że wkładany przez nas wysiłek przekłada się na budowanie lojalnej grupy wykonawców, którzy korzystają z naszych produktów w terenie. Szczerość i autentyczność to dla tej grupy najważniejsze wartości. Dla przykładu warto wejść na profile marek takich jak Solbet, PCI, Perschmann. Liczymy, że przytoczone wskazówki pomogą Ci również taką zbudować.
*Źródło: ASM – centrum Badań i Analiz Rynku na podstawie badań CATi wśród wykonawców
Related Posts
Zasady organizacji konkursów na Facebooku
Organizowanie konkursów na Facebooku jest jednym ze sposobów na powiększanie zasięgów publikowanych treści. Jest to często...
7 aplikacji, dzięki którym Twój Instagram zacznie zachwycać
Instagram to nie tylko modna aplikacja dla influencerek do wrzucania ładnych zdjęć. To również silne narzędzie marketingowe,...