Marka budowlana w social mediach. Jak zaktywizować użytkowników?

Duża część klientów Grupy Maciaszczyk to firmy z szeroko pojętej branży budowlanej. Są to marki producenckie farb dekoracyjnych, chemii budowlanej, profesjonalnych narzędzi czy materiałów do budowy domu jak np. beton komórkowy. Dla większości z nich jako agencja marketingowa tworzymy komunikację w mediach społecznościowych skierowaną stricte do fachowców i majsterkowiczów. Temat nie jest prosty, ponieważ zawsze powstaje pytanie – jak stworzyć wartościowy content dla tzw. ciężkiej branży w gąszczu lekkich, przyjemnych treści, które znajdujemy na Instagramie/Facebooku. Po kilku latach doświadczenia możemy się podzielić naszym fragmentem przepisu na sukces.

1.Stwórz przestrzeń do zaciekłej dyskusji

Badania wskazują, że aż 56,8% wykonawców korzysta z mediów społecznościowych w celach zawodowych*. Fachowcy mają różne doświadczenie w wykorzystaniu produktów/narzędzi – możliwe, że każde z nich jest dobre. Tworząc post, wyjdź od problemu, zaproponuj swoje rozwiązanie i zadaj CTA, które rozbudzi dyskusje. Zapytaj np., jak oni by sobie z tym poradzili. Uwierz nam, odpowiedzi będzie bardzo dużo. Co ważne, kontynuuj dyskusję w komentarzach, dopytaj, zaczep, skomentuj. Dzięki takim organicznym działaniom tworzymy zasięg wirusowy na profilu, co przyczynia się do wzrostu widoczności posta. Przykład 👇

 2.Reaguj na potrzeby Twojej grupy

Fachowcy nie chcą czytać tylko o tym, jak Twoje produkty są świetnej jakości oraz w przystępnej cenie. W terenie mają inne, codzienne problemy, na które marka może pośrednio lub bezpośrednio odpowiadać lub dać znać, że również je widzi.

Jako agencja widzimy wśród fachowców takie problemy jak:

  • brak łatwo dostępnej wiedzy w pigułce,
  • brak darmowej porady od product managera,
  • brak czasu na wertowanie nowości z branży, które mogą im pomóc usprawnić pracę.

W zależności od możliwości firma może organizować darmowe szkolenia online, webinary, e-booki, poradniki, wszystko to, co odpowie na potrzeby odbiorców. Dzięki temu może stać się w oczach wykonawcy ekspertem w dziedzinie, co również przełoży się na wzrost jej rozpoznawalności.

3.Pokazuj, jak się tego NIE robi!

Ostatni protip to kompilacja dwóch poprzednich sugestii. Fachowcy (i nie tylko 🙂 ) uwielbiają opiniować pracę wykonaną przez innych. Dajmy im na to przestrzeń. Co jakiś czas na profile, które obsługujemy, wstawiamy posty z tzw. fuszerkami, a wykonawcy wydają wtedy swój wyrok – dzielą się z nami opinią na temat wykonanej pracę i anonimowego fachowca. Często wszak się zdarza, że po jednym fachowcu drugi musi lub chce poprawiać 🙂 Dzięki takim treściom stajemy się też autentyczni. To często widoki, z którymi nasi odbiorcy spotykają się w terenie. A zasięg takich postów naprawdę robi wrażenie 🙂 Spójrz poniżej.

WAŻNE – pod takimi postami należy moderować komentarze ze szczególną uwagą. Dochodzi do różnych spięć między wykonawcami, które jako marka powinniśmy szybko rozwiązywać.

Nie będziemy ukrywać: prowadzenie social mediów nie jest łatwe, a w branży budowlanej tym bardziej. Jesteśmy jednak przekonani, że wkładany przez nas wysiłek przekłada się na budowanie lojalnej grupy wykonawców, którzy korzystają z naszych produktów w terenie. Szczerość i autentyczność to dla tej grupy najważniejsze wartości. Dla przykładu warto wejść na profile marek takich jak Solbet, PCI, Perschmann. Liczymy, że przytoczone wskazówki pomogą Ci również taką zbudować.

 

Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!

*Źródło: ASM – centrum Badań i Analiz Rynku na podstawie badań CATi wśród wykonawców

Zadzwoń!

wyślij zapytanie!