Różne cele reklamowe – które wybrać dla swojej marki?

System reklamowy Facebooka to potężne narzędzie marketingowe, a dzięki swoim algorytmom pozwala dotrzeć do osób, na których nam najbardziej zależy, tak by zmienić odbiorcę reklamy w Klienta. Gdy zaczynamy działać z menadżerem reklam – bo tak Facebook nazwał swoje narzędzie reklamowe, musimy zadać sobie pytanie: „Jaki jest nasz cel marketingowy?”. Jest to bardzo ważny moment w tworzeniu reklamy. Obecnie Facebook rozdziela cele marketingowe na trzy segmenty:

  • Świadomość – cele reklamowe w tym segmencie pozwolą nam zwiększyć rozpoznawalność naszej marki oraz dotrzeć do jak największej grupy odbiorczej w określonym czasie. Cele te bardzo często wykorzystuje się jako tak zwaną górę lejka sprzedażowego.
  • Działanie – to kolejny segment Facebooka dający nam możliwość wyboru celi reklamowych, dzięki którym dotrzemy do osób, które chętniej angażują się w interakcje z naszymi reklamami lub będą chciały uzyskać większą ilość informacji na temat naszego produktu lub usługi.
  • Konwersje – to ostatni segment, w którym mamy do wyboru działania zachęcające potencjalnego odbiorcę do wykonania odpowiedniej interakcji np. odwiedzenia strony www, dodania produktu do koszyka lub wysłania formularza kontaktowego.

 

Cele reklamowe. Świadomość

Świadomość to cel marketingowy, który wybieramy, gdy chcemy , aby odbiorcy reklamy rozpoznawali naszą markę lub produkt.  Należy pamiętać, że reklama nie dostarczy nam dużej ilości interakcji.

Zasięg, którego głównym zadaniem jest dotarcie do jak największej ilości osób, zwiększy  rozpoznawalność naszej marki. W przypadku tego celu mamy możliwość ustalenia tak zwanego cappingu. Co to oznacza? Jeżeli capping =5, to odbiorca naszej reklamy zobaczy ją maksymalnie 5 razy we wskazanym przez nas okresie. Ten cel również nie przyniesie nam dużej ilości interakcji.

Cele reklamowe. Działania

Ruch daje nam możliwość dotarcia do osób, które z większym prawdopodobieństwem klikną i zobaczą naszą reklamę, a następnie trafią na miejsce docelowe poza Facebookiem. Cel ten świetnie działa, gdy zależy nam na generowaniu ruchu do naszych landing pages, gdzie odbiorca wykona interesujące nas czynności.

Aktywność pozwala nam zdobyć nie tylko większą ilość  interakcji pod naszymi postami, ale również zyskać więcej fanów na profilu oraz daje możliwość dotarcia do osób, które mogą być zainteresowane zapisem na stworzone przez nas wydarzenie.

Instalacja aplikacji to cel przeznaczony dla osób, którym zależy na promocji swoich aplikacji wśród użytkowników Facebooka.

Wyświetlenie filmu pozwoli nam uzyskać większą ilośść wyświetleń naszych treści video.

Pozyskiwanie kontaktów – cel reklamowy dający nam możliwość pozyskiwania wypełnionych formularzy kontaktowych bez potrzeby przekierowywania odbiorców do miejsc poza Facebookiem.

Wysyłanie wiadomości  – zwiększa ilość wysłanych wiadomości do naszego fanpage’a na Messengerze. Dzięki zebranym kontaktom będziemy mogli później stworzyć kampanię z wiadomością sponsorowaną.

Cele reklamowe. Konwersje

Konwersje – aby korzystać z tego celu należy mieć zainstalowanego Pixel Facebooka, który będzie zbierał dane i analizował naszych odbiorców. Do poprawnego działania Pixela potrzebujemy około 40–50 konwersji na naszej stronie. Po analizie odbiorców, którzy dokonali konwersji, Facebook będzie lepiej targetował nasze reklamy, na osoby pasujące do przeanalizowanej grupy konwersji.

Sprzedaż z katalogu świetnie sprawdzi się u osób, które prowadzą sklep internetowy i chcą sprzedawać swoje produkty przez Facebooka. Dostaną one możliwość integracji swojego sklepu z reklamą, dzięki czemu wszystkie produkty i opisy będą już dodane.

Wizyta w firmie pozwala nam na dotarcie do osób, które znajdują się w danej odległości od naszej firmy, zwiększając ilość potencjalnych klientów.

Musimy pamiętać, że nie ma gotowego modelu, jakie reklamy należy wybrać. W każdej branży mamy do wyboru różne scenariusze. Najważniejsze, aby wykonywać dużą ilość testów i nieustannie sprawdzić, co w naszym biznesie działa najlepiej.