Subiektywne TOP 4 przydatnych narzędzi do pracy w marketingu!

Marketerzy – ciągle zabiegani, non stop na słuchawce, wciąż stukają w klawiaturę. Mamy kilka spotkań dziennie, kilkanaście telefonów do wykonania oraz kilkadziesiąt maili, na które musimy odpisać. W wolnym czasie nagrywamy podcasty i jeździmy na szkolenia.

Roboty? Nie! Jedną z kluczowych cech marketera jest umiejętność dobrego organizowania pracy. Pomaga w tym kilka narzędzi, z których na co dzień sam korzystam. Oto kilka z nich:

Trello

Przy tym narzędziu ogranicza nas tylko fantazja. Trello pomaga w organizacji i planowaniu zadań oraz sprawdzaniu, na jakim etapie jest dany projekt. Dużo firm (w tym nasza) używa tego narzędzia, gdyż jest ono pomocne w dzieleniu zadań czy wymianie feedbacku, ponadto pozwala współdzielić wybraną część z zewnętrznymi podwykonawcami. Najlepszy widok na Trello? Archiwizacja kolumny „DONE” 🙂

„To Do” Iist

Narzędzie, które przypomina nam, co mamy zrobić danego dnia. Aplikacja jest bardzo prosta w użyciu, więc jeżeli nagle przyjdzie Wam coś do głowy, szybko możecie to w niej zapisać. Narzędzie pozwala kontrolować terminy zadań, zarządzać priorytetami, segregować i kategoryzować różne pomysły oraz nadawać im odpowiednie kolory 🙂

Drive

Może wydawać się to Wam śmieszne, ale znam jeszcze firmy, które nie korzystają z dysku w chmurze – wszystko trzymają „na kablu” 🙂 Google Drive daje przede wszystkim wolność. Możecie pracować, skąd chcecie, a każdy pracownik ma dostęp do niezbędnych plików (również tych archiwalnych). Poza tym, jeżeli wszystkie foldery czy pliki zapiszecie wg ustalonych zasad, nie będzie problemu z ich odnalezieniem.

Slack

Komunikator, jakich wiele. Dlaczego warto go używać? Przede wszystkim dzięki niemu zmniejszamy liczbę maili między pracownikami. Nie musimy też pisać na Messengerze czy What’s up’ie, dzięki czemu nie mieszamy życia zawodowego z prywatnym. Slack pozwala na tworzenie kanałów tematycznych, takich jak #ogólne – gdzie pracodawca może zostawić wiadomość skierowaną do wszystkich, czy #inspiracje – na którym wszyscy mogą dzielić się inspirującymi zakamarkami Internetu.
Slack i pozostałe narzędzia są darmowe 🙂

Narzędzi jest wiele, każdy musi je przetestować i wybrać dogodne dla siebie. Powyższe są dla mnie najbardziej intuicyjne. Co dodalibyście do tej listy? Z jakich Wy korzystacie? Dajcie znać w komentarzu.

pozostałe w kategorii: Marketing 360°, Digital, Employer branding & events